"Pajala ligger inte i Sverige"

Min blogg tog jullov då jag fick jullov.. Trots det har ingen riktig julkänsla funnits. Handlade mina första julklappar idag, var klar vid stängningsdags. Nogrann, mental planering av köpen gör att man slipper springa på stan flera gånger! Efter träningen bakades det kola och lyxiga tryfflar, vilket gav lite julkänsla. Smygstartade lite redan i fredags då Tess, jag, Wollan, Emelie, Ida, Jue och Rubban körde ut till Tess stuga mitt i skogen, spelade sällskapsspel till glögg och julskinka. Uppskattat sällskap.
Julen i sig tar vi med oss till stugan i Finland i år. Och ja, det finns el och rinnande vatten Jennie BF, hah. Dock kostar uppringt samtal/mottaget samtal mer än alla juklappar tillsammans/minut. Så kommer inte vara så kontaktbar.. ; )

Juldagen kommer troligtvis firas i Pajala (!), då även Pääjärvi hittat hem över julen. Så då är jag på rätt sida om kostnadsgränserna. Fast iof. inte enligt Vittulafilmen, där det förspråkas att "Pajala ligger inte i Sverige" . Ska dock bli trevligt med lite "rosk än råell the muusisk" i Pajalatrakten.  VM guldet kommer att förtsättas firas, då jag har fler på min sida i Soumi än här.. ; )


Vi vinner t.o.m.  mot Sverige i grenen bastutävling. någon som antar utmaningen?

haha, god jul som vi brukar säga i Sverige, eller Hyvää joulua som vi säger i Finland!

Kommentarer
Postat av: Mia

HAHAHHA! "ruotsalaiset ovat unohtaneet että sauna pitää ensiksi lämmittää" hahahahha klockrent. FAN SÅ PINSAMT. Nu är det bara att flytta dit för att inte dö av skam, när de var tvungna att visa den där film-jäveln på tv!!

2008-12-25 @ 01:32:14
URL: http://miakauppinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0