är det riktigt blod i blodapelsiner?

Ovanstående djupt klyftiga kommentar kom min vän Krikko med, denna torsdag i Kvantums fikarum. I sådana här situationer vet jag inte riktigt hur jag ska reagera, skratta eller gråta. Konversationen fortsatte med spårade efterskämt. Fast med närmare eftertanke slängde jag ur mig samma sak. Jag och krikko hade fått order av Bjornix att lägga bananerna lätt sluttandes uppåt och jag släppte kommentaren "Det kanske är för att bananerna ska få syre upp i hjärnan". Tystnad. Hmm.. Inte ens ett skratt för att lätta stämningen utan istället låg frågan, om det inte var jag som behövde syre, i luften. haha ; )
Dagarna fördriver vi genom att lasta varor, kasta rutten frukt, köra sönder fötterna med skrindorna och gömma oss för Lasse. Ibland om man har tur får man syn på bekanta som gör den dagliga shoppingen.

Tränade för första gången ikväll efter min långvariga förkylning, önskade trots allt att jag inte for dit alls. Grymt less på allt. HÅkan Hellströms bittra trudelutt "Du måste vara sjuuuuk, sjuk sjuk sjuuuk" låg i luften och jag var tvungen att tänka på mat och andra festligheter för att inte råka kasta ur mig något ogenomtänkt, bara för att. Tur att bubblan finns Mimmi, vad hade vi gjort utan den?



Krams, Marris

image18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0