Illojala skratt och djupsnö i all ära

Äntligen hemma efter en väldigt skön skoterhelg i stugan. Ingen mobil, dator, smink. Helt enkelt ingen kontakt som helst med omvärlden. Redan samma kväll som vi anlände drog jag och syster ut på en trip med skotran, upp på fjället. Så tidigt som i första branta backen uppför fjället fastnade vi i mjuksnön. Vi var tvungna att gräva ner oss i metersdjup snö och sedan lyfta upp skotern en halvmeter, upp på spåret igen. Om vi var ute en timme så satt vi fast i en halvtimme. På lördagen dog ena skotern mitt ute i ingenstans, jag och syster körde vilse på lördagskvällen, fastnade några gånger till och min syster lyckades även köra över sin fot med skotern. Haha, helgens garv kom då, direkt från hjärtat. Med andra ord kanske inte så skicklig skoterhelg, men framför allt ohyggligt rolig.

Imorgon blir det att dra ut med Emelie på skotertrip, misslyckade bilder lär väl komma därifrån också! ; )

          
...........................................................

Fortsättning på tidigare inlägg.. Idag, måndag, for jag och emelie ut på en lååång skotertur. Tro mig, om ovanstående skoterhelg uppfattades som klantig med vissa missöden, så är det inget jämfört med idag. Det började med att vi tankade på OK och när jag skulle betala fanns det inga pengar på kortet.. Utan att tänka mig för hade jag tagit ut alla mina pengar från kortet, så det var bara att ringa mamma..
Väl uppe på gruvberget, sittandes med kakor och cola glassandes i solen, kom ryding med sin bratskoter och han tog oss ut på vilda äventyr. Fastkörda skotrar mitt i bilkorsningar, Avflygningar från skotern, åkandes på en skida och överraskande sällskap. Hela dagen kan sammanfattas som pinsam och klantig i skoterväg, men alla skratt och råa garv jämnar ut det med skoterlängder! Man har aldrig tråkigt med en emelie, en marri och en skoter ; )

           

jag är ett glashus, och du är en sten
men det är jag som försöker att se igenom dig

Puss Marriss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0