lagfest med oss som var eliten

Helgen som skulle bli en chillenhelg tog sin början med en efterlängtad och FESTlig lagfest. Bodforsgården beslagtogs av IBK Bodens elit, jag menar div 1 lag. Maten var försenad och några drinkar på tom mage resulterade i många goda skratt, men när väl pizzan anlände tog också festen fart på riktigt.
Thore, Mimmy, jag, sorsa och Jue skrek för fulla halsar till kom änglar och the way I are samtidigt som vi spelade ölspelet.

Traditionsmässigt lekte vi sångleken. Två lag, en bokstav. Ena laget börjar att sjunga en låt på t.ex. K och när andra laget kommit på en låt, klappar man händerna för fullt och tar ton med sin låt. Klockan går, klockan går, Boden gjorde mål och massa andra härliga låtar sjöngs och som vanligt spårade det. En låt sjöngs två gånger och diskutionerna och fylleskrikandet mellan lagen om att "den låten har redan sjungts!, tyst det är vår tur!" drog igång as usual. Haha, jag och mimmy kunde bara göra som Björn Gustavsson gör för att svara tillbaka på tal. Med pupertala röster skrek vi bara " AAA, MEN DUUURÅ" Haha, kvällens replik. Roligast var även när Bo-Göran skulle hålla nått tal på en 15 min en kvart och mimmy vräkte ur sig att borde inte Ingegerd hålla tal om sitt "återhämtningsmål är viktigt!" Ingegerd log. Jag svarade snabbt att "ikväll är det inge återhämtningsmål, jag föredrar att kalla det återställare!" Ingegerd log inte. Haha.

Sedan kom den känsliga biten av kvällen, nämligen dela ut diplom och presenter till Melanie Cathie (Bubba) och Soc, våra austraienska fellas. Bubba lät en tår eller två rinna ner för hennes kinder och vi andra blev också känslomässiga och gråta en skvätt vi med.
 
Kvällen fortsatte mot tc, dansgolvet var vårt för kvällen och "tåget" värvades med halva dansgolvet skrikandes till låtarna. "IBK IBK IBK" skreks ut i ring med laget.
Tränarna och materialarna var på G och allt var succé´. Sista lagfesten med eliten och nostalgikänslan var återigen på plats. Det där med nostalgi har vart mycket på tapeten just nu. I alla fall på mina tapeter.

          
fler bilder kommer när de andra laddat upp sina bilder! / puss marriss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0