När svårt är lätt

Svårt är lätt. Ja då är det .
- Och jag tror banne mig det har vänt!

Vinst igår, 12-3, efter en lång bussfärd som resulterade i två pisspauser, båda önskade utav mig. Guldvärt då chauffören tog till sig mitt önskemål om att stanna till vid "bra skog". Med Vickan vid min vänstra sida blev resan allt utom normal.

Vickan
(med ful röst) - Vad skulle du göra om du fick pussa mina ögonbryn?
Marri (med lika ful röst) - Först skulle jag tuggat sönder dem, sen hade jag gjort en pälsmössa av dem.
Roligaste var att alla i Pajala bar den omtalade pälsmössan.

I centrum av ljuset återberättades historier mellan mig, Vickan, Jennie och Sanna, så som ni aldrig hört dem förut. Skrattade så att jag fick ta en stark TREO när jag kom hem.
Bussen praktiskt taget kastade av mig hos Krikko, vi klädde på oss vår halloween outfit och begav oss mot staden. Efter en lyckad förfest och dryga timmen i kön,  var jag äntligen inne i värmen på Bodensia. Men då var jag för frusen och less för att stanna. Fick dock KÖA för att ens komma UT därifrån. Galet.

Lyckad helg trots allt, svårt är lätt och det har nog vänt!

   
lillbrooor och eventuell Halloweenutklädnad ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0