Kreativitet&Innovation

En heldag i kreativitetens och innovativitetens tecken. Marknadsföreningen "Nå Fram" höll sin årliga konferens inte helt slumpmässigt i Skellefteå i år. Datumet inföll 091014 och alla vet att de första fyra siffrorna är Skeås riktnummer.. Så kreativt av dem ; ) Föreläsningarna, som varvades på både svenska och engelska, var hursomhelst väldigt givande och intressanta, blandade med skön humor. Inte minst sagt när Petra Mede körde sitt föredrag. Hon är lika rolig och bitter live som i tvrutan.
Maten och fikat som Scandic hotel stod för var grymt gott!

Indiern Pradeep George, marknadschef, om sin förståelse för det svenska språket i fikarummet.
svensken - How much do you understand?
Pradeep - I understand about 70% of what you're talking about.
svensken - Oh, 70%, then you're doing well. The rest is bullshit.
Hahah, klockren.

När jag kom hem vid 17 och hunnit få i mig lite middag, kurade jag ihop mig i soffan med min 600 sidor mysigt tjocka Företags och Marknadsbok. Har pluggat fram tills nu och nu väntar belöningen för allt slit -90210 med det senaste avsnittet!

Hoppas ni haft en bra dag ( :
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0