Bingoberra

Bingolotto två gånger på en vecka. Bilbingo blev det i onsdags (nollvinster) och hederlig tvbingo i söndags. Känns onödigt att fylla ut texten med att skriva att vi inte vann något under andra speltillfället heller. Något som dock är tydligt bevisat är hur tävlingslysten jag är. SatAN så frustrerande och irriterande det är då någon lägger sig på tutan (helst några tut extra) för att verkligen visa att de dragit en bingo. Sedan ser man att det är Bertil 65 år, i sin Volvo S60, som får ta emot tusenlapparna. Idag också. Man ser att han tänker: Bara 2000? Nåja, skönt med lite fickpengar. 

Men vi är inte bittra för det! Syster och jag har kommit på att bilbingolirarn är den nya pokerspelaren. Nästa sommar, då ska vi bli rik!

Jag: Mikael, ska du vara med och spela bingolotto?
Brorsan: naaee..
Jag: Man kan vinna massa ju!
Brorsan: KAN MAN? Kan man vinna en tv?
Jag: Ja, du kan vinna 75.000 om du har tur!
Brorsan: Men jag vill ha en tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0