M a t f e s t e n

I helg hålls traditionsenligt Matfesten i Skellefteå. Förra året blev det att besöka området med Malin, Kåggan men mest känd som Gute för mig! Vi drack uppvärmt vin (jag råkade koka det) ur termos, iklädda halsdukar och vantar. Men värmen höll vi allra bäst i folkmassan vid scenen till det störtsköna bandet som spelade i tältet. Gode fin kväll!

Eftersom vi har innebandy hela helgen missar jag tyvärr årets matfest, men jag ska inte bittra ihop för det. Nä, jag anordnar min egna matfest, för att överleva helgens tester etc.
 http://www.vardagsmaten.se/#/ är en sida där du själv gör en veckas matlista genom att välja bland massa goda recept. När du knåpat ihop den bästa listan för just dig, då klickar du på inköpslistan och en lista med alla ingredienser du behöver köpa för att göra maten kan skrivas ut. Kanonersbra!


Nu sitter jag med matkoman och Alle som sällskap. Lyssnar på låten nedan och blir varm i kroppen. Sen kanske Alle inte får gåshud av låten, men allt kan ju inte vara perfekt..


Puss Marris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0