11.12.23

Egentligen gillar jag inte jul. Det kan vara den kontroversiella synen på vad jul innebär. Den oskrivna regeln för vad jul innebär är stress, klappar åt höger och vänster, julhandel med för mycket folk och väntan på tomten i timmar. Men inte för mig. Förra året och speciellt i år har jag kommit förbi det där. Förmodligen för att jag inte stressat. Jag har plockat fram min tappra bordsgran en stilla söndag med en julmust i andra handen. Jag har inte handlat klappar i julstressen, för jag har knappt handlat julklappar alls. Nu i dessa dar har jag inte svårt att somna på grund av förväntningarna inför julafton och jag hänger heller inte på låset i väntan på tomten, som en hund framför en julskinka i ugn.

Istället har jag haft glöggkvällar, bakat julefika, julpyntat med frid i sinne och handlat julklappar i lugn och ro. I morgon längtar jag bara efter all god mat jag får pressa i mig, allt godis och alla julklassikers på tv. Kanske lite längtan efter vad julklappen innehåller. Så klart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0