5 - mina syskon

Jag har två yngre syskon. Sanna född 93 och Mikael född 97.  Min syster har alltid på något sätt uppfattats som en äldre syster i mina ögon. Hon är t.ex. den som älskat småbarn som om de vore hennes egna medan jag lirat gatubandy med bror och småpojkarna (kusinerna). Jag antar att jag uppfattat mig själv som lillasyster, lite för att jag inte velat vara äldst. Jag har inte alltid velat ta dem klokaste besluten! Nu har jag nog kommit i kapp i mognad, hehe. På tal om Sanna kom jag på att jag måste göra klart hennes CV!

Min lillebror och jag har samma låga humor. Jag satt t.ex. vid barnbordet senast med alla småkusiner och skrattade högt åt småkusinernas skämt. Skriver vi sms eller på facebook-chatten skriver vi alltid på engelska av någon anledning. Härligt! Han var t.ex. den som var minst glad då jag fick körkort, då han var så orolig för mig ensam ute på vägarna!

Med andra ord är vi ganska så tighta må jag då påstå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0