A.L VS M.M



Jag bokstavligen pissade på Alexander 14 hål i rad på banan. Då han
spottade ut svordomar som fikus och slog sönder inredning på de redan
slitna banorna, bibehöll jag fokus och lugn. Men på något obeskrivligt sätt
vinner saten tack vare röta på hål 15, 16, 17 och 18. Obeskrivligt och fullt
ologiskt.

Jag:Du förtjänade inte ens vinsten. Här har jag gått och hållt fokus, varit en
riktig lagspelare. Men klart att jag påverkas av ditt dåliga spelhumör så
bara en tidsfråga tills jag tappar fokuset och börjar spela kasst. Ska du ha nån
glass? Då får du köpa den själv.
A: Du kan få min seger för gott omdöme och engagemang för sporten?
M: Nä verkligen inte. Jag ger dig segern som den ödmjuka spelare jag är.

"Hellre dålig förlorare än dålig lagspelare" / Marris motto, direkt efter den bittra förlusten.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0