Jakten

I höstrusket letade tre tjejer desperat efter en buffé som fortfarande hade öppet en måndag 14.20. Efter säkerligen 1 km vandrande kors och tvärs bland Umeås centrala tvär och bakgator, med magar som kurrade, började vi ge upp tanken om att få någon värdig mat. Men plötsligt tornade restaurangen upp sig på en sidogata. En restaurang som inte funnits där förr. En restaurang som försvann bakom byggställningar och traktorer. 95 kr fick vi slänga fram, men DRA MIG BAKLÄNGES och SLÄNG UPP MIG I EN TALL. gott var det!

Krikko innan hon kastar, hugger, slaffsar, attackerar,
ja you name it, tallriken fylld med flåd!

Laddar på rikligt med kolhydrater! Johanna var frälst
av sushibuffén (därför hann vi inte få någon bild på henne;-).
Helt klart den mest prisvärda och godaste buffén på länge! 


14 min senare....



En kul grej! Nojjor i kön som tänk om jag får hicka, jag kommer snubbla,
tänk om de frågar varför just jag vill bli modell?
hördes från nervösa tjejer
framför och bakom, vilket pirrade till det hela. Jag stod mest tyst och såg kylig
ut (lyckades dock inte lura Krikko och Johanna, haha). Men väl framme fylldes
bara ett papper i, du fick kliva fram och ta ett foto och prata lite med juryn.
Men efteråt insåg jag att jag nog var lite smånervös trots allt, då jag knappt
minns att jag pratade med Kenza, haha!

Ajja, en kul grej! Och jag tror dessutom vi var dem enda som tryckte en
treportioners buffé kvarten innan. Lätt värt. Tackar för en kul heldag med Johanna och Krikko! =)

Bara tre timmars bussresande kvar nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0