Sen julklapp

En trevlig överraskning väntade utanför ytterdörren när jag kom hem från jobbet igår, nämligen min och Alles julklapp från jobbet. Man fick välja på en hemsida vad man själv ville beställa hem. För min del blev det en spikmatta och för Alles en splitterny stekpanna, då den förra tog sitt liv härom veckan. Efter att jag dragit ihop kanske årets godaste räkpasta stressade vi iväg till bion. Filmen skulle börja 18.00 och vi började köa 17.50. Kön sträckte sig upp för trappan och som vanligt hade vi ställt oss i fel kö.. Kvinnan började först med att fråga de fyra pojkarna om leg, då Hamilton krävde det. Efter att hon bokat in sittplatser inser hon att hon bokat Sherlock åt dem. ”Oj, nu blev det fel. Men Sherlock Holmes får det bli, det blir väl bra?” ”men vi vill se Hamilton”. ”Men en av er har ju inte leg”. ”Joo, jag har den här nånstans” säger ena killen och gräver fram den. Efter 8 min med samma gäng får äntligen nästa kund gå fram. Han får dra sitt kort tre gånger för betalning, då maskinen strular ihop. Hela kön suckar och muttrar och jag är 2 min från att ge den söta gubben bakom mig min gratisbiljett, då vi aldrig kommer hinna till Sherlock. 18.10 kommer vi äntligen fram, skyndar oss in och kommer lagom två minuter in i filmen. Hata köer!..


Hur som helst, filmen var galet bra, enligt mig mycket bättre än ettan! Rekommenderas starkt, nästan så att jag kan se den igen. När vi kom hem vid 20, la vi oss princip i sängen med varsin bok. Haha, pensionärerna ; ) Men ska man upp 05.55!..


Grymt med spikmatta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0