Backträning

Igår körde vi ett pass i backen där vi även klockade tiderna på de olika sträckorna. Allt för att se om vi blir snabbare! Haha. Idag är det precis en vecka kvar tills vi påbörjar Kebneresan:-)

Underbara helg

I helgen gick jag äntligen vara med Marcus efter en månads väntan. I lördags hann vi med dn massa roliga saker. Först spöa jag Marcus i minigolf, förvisso bara med en poäng, men seger som räknas. Efteråt kikade solen fram och vi dukade upp en picknick ute på gården och bara njöt i solen. På kvällen åt vi middag på Köpmannens kök med Mimmi och Mathias. Kvällen fortsatte med bowling och utgång på båten. Riktigt bra kväll! Om två veckor ses vi igen och det är även då flyttlasset går ner till Östergötland.

Backträning

Igår blev det backträning med syrran på Ormberget. 10 vändor med olika sträckor. Dessförinnan rensade jag garderoben och jag skämtar inte när jag säger att 4-5 par byxor fick jag inte ens på mig. En kjol satt som en stödstrumpa på mig. Blev lite gråtfärdig! Haha. Nackdelen med träning.

Dagen idag började riktigt bra, mamma överraskade mig med kaffe!:-) senare ikväll kommer Marcus, äntligen.

Bilbingo

Igår var en riktigt bra arbetsdag. Vi grillade ute på balkongen och avnjöt maten i solen (ja, den finns tydligen). Efter det for vi på bilbingo med Rubban. Tyvärr vann ingen av oss, men jag hade inte direkt förhoppningar om att jag skulle åka hem med en månadslön. Jag får fortfarande tro att om man har tur i kärlek så suger man på spel. Så nu bojkottar jag bilbingo, skraplotter och dylikt:-)

Minisemester

Efter helgjobb så blev det en minisemester på Klubbviken med syster, Rex och Boss. Vi tog turbåten dit där vi badade, grillade på stranden, bastade och sedan sov över i en stuga. Trodde att båtturen kunde bli problematisk men Rex älskade det. Han stod mest och spana ut över vattnet :-)

Lite muskler

Baksidan av att styrketräna är att ens kläder inte längre passar.. Flera par byxor får jag inte ens på mig nå mer. På grund av min rumpa! Haha. Fått ge både kjolar och byxor till syrran och även i morse upptäckte jag att ett par löst åtsittande chinos nu sitter rätt tight över stjärten! Värsta var ändå mina Fjällräven som jag skulle ha till Kebne. Måste köpa nya.

Äventyr

Igår blev en dag fylld av äventyr. Först åkte vi ut till tjuvholmssundet där
Vi rodde över med båt tre vändor (ska finnas en båt på vardera sida). Väl på Sandön vandrade vi längs skärgårdsleden som var dryga milen lång. Den var galet dåligt utmärkt och mitt i allt tog stigen slut. Då tog vi saken i egna händer och plöjde rätt genom skogen. Efter att ha snubblat på stockar och fått spindelnät i håret så hittade vi slutligen ut! Väl i Klubbviken så grillade vi hamburgare på stranden! Riktigt mysig men ansträngande dag! Vi tog turbåten hem till södra strand:)

Onsdagsdate

Just nu är jag helt död i hela kroppen. Ikväll blev det en tripp till Boden för att ta oss an Paglabacken med Agnes. Efter intervallpasset belönade vi oss med fruktstund och iste! När jag var tillbaka i Luleå tryckte jag dessutom i mig sushi som fanns kvar sen middagen. Nu ligger jag helt slutkörd i sängen och tänkte se lite serie innan jag somnar. I morgon väntar äventyr!

Östergötland

Nu är det bestämt att jag flyttar ner till Mjölby i mitten av augusti. Flyttlasset går vecka 33! Antingen börjar jag plugga nu i höst eller i januari. Återstår att se:)

Hamnfesten

I helgen har jag hunnit med middagsdate med Amanda på Köpmannens kök, en runda på stan, förfest med bastu och tvårätters, utgång på hamnfesten och slutligen bio på söndag kväll. Det blev Magic Mike XXL med Amanda, Sanna och
Rebecka. En bra helg!

Kaffedate

Igår träffade jag äntligen journalisten själv, tillika vän Mimmi. Vi har inte setts på flera veckor så det var verkligen på tiden. Det blev en kaffe på Espresso house och att uppdatera varandra. Vi bokade även in en dubbeldate om två veckor då det verkligen är dags att Mathias och Marcus träffas.

Idag jobbar jag min sista dag av mina sju dagar i rad. Ledig helg och Amanda kommer från Skellefteå för att fira Hamnfesten med mig! Bra helg!

Dubbla pass

Både igår och idag är jag slut efter gårdagens träningspass. Det blev intervaller på löpband (eftersom det aldrig slutar regna och jag är gjord av socker) och ett gympass på det. Fick bli triceps och mage! Idag väntar jag med spänning på antagningsbeskedet!

Antagningsbesked

Så här nervös och ovetandes var det längesedan jag var. Ingen aning om vad det kommer att stå på morgondagens antagningsbesked, men vet ju vad jag hoppas på!

Koständring

Igår testade jag att äta helt annorlunda än vad jag annars brukar. Jag är ofta hungrig och det tar bara en timme eller två så är jag hungrig efter middagen. Så nu har jag försökt äta mer av sånt som mättar längre. Igår såg det ut så här:

Frukost: kvarg med nötter, banan & jordgubbar, två mackor & juice.
Lunch: bönpasta, tonfisk, tomatsås & linser.
Middag: samma som till lunch.

Efter att jag ätit middag vid 17 så åt jag inget alls den kvällen. Vanligtvis måste jag äta kvällis vid 8 och precis innan läggdags. Idag till middag åt jag kycklingsallad, en avokado och som bonus en palt ;)

Hipp hipp hurra!

Idag fyller lillebror 18 år! Han klarade sitt teoriprov tidigare idag och senare i veckan väntar uppkörning. Som han ska få skjutsa mig och Sanna, för alla gånger vi hämtat eller skjutsat honom ;-)
För övrigt fick han denna fina teckning av Sanna och mig i födelsedagspresent. Picasso x2 i ett!

Nu har jag precis ätit och duschat efter mitt gympass och ikväll väntar jobb 15.30-22. Sju dagar i rad blir det innan ledighet:)

Jobbhelg

På två timmar slutar jag min jobbhelg på 26 timmar. Vi har hunnit med mingla hos moster, handlat, gråtit till film, busat med Rex hos Pelle, cyklat tandemcykel och lirat en massa monopol! Helt enkelt har vi hunnit med massa kul, därav har helgen gått undan. Jag saknar Marcus som en tok och väntar dessutom in nästa veckas antagningsbesked. Längtan och nervositet i ett.

Ny jacka in!

Idag har jag fått hem min nya Haglöfs, den satt som en smäck! Planen är att vandra 5-9 augusti, fyra nätter i tält, om allt går som planerat. Gäller att packa med varmare kläder såsom mössa, hårband och fingervantar eftersom tempen lär sjunka avsevärt på toppen av Kebne.

Höstens vandring

I morgon kommer Krikko och sover över och vi ska planera lite när det gäller kommande vandring i Kebnekaise. Etappen ser ut att ta 4 dagar totalt och tanken är att genomföra den i början av augusti. Jag passade på att klicka hem en Haglöfsjacka igår, en som kommer passa perfekt då den är både vindtät och vattentät. Ska bli riktgt kul! Speciellt då Jönsson som inte ens är höjdrädd fick det svårt på toppen. Jag är fruktansvärt höjdrädd..

Den här kommer även funka att åka slalom i och ha på sig regniga och blåsiga dagar :-)