Tågkaos




Tordagen förra veckan började bra med intervju på förmiddagen inför vårt uppsatsarbete. Dagen fortsatte i samma anda med ersättningsseminarie eftersom att jag inte kunde närvara vid första tillfället. Glad och nöjd kunde jag sluta vid 15 och fördrev tiden med plugg fram till 16.10-tåget skulle gå. Men när jag kom till station var den ersatt med buss. Som aldrig kom. Som plötsligt skulle bli tåg i alla fall. Två timmar senare. Tur i oturen var att Patricia kom in till stan och gjorde mig sällskap, så att jag kunde få i mig middag. Väl när tåget äntligen gick 17.56 så blev vi avkastade i Hallsberg och fick vänta på tåget som gått 18.10 från Örebro. Till saken var bara att det tåget också var sent så vi fick vänta på perrongen i Hallsberg en bra stund också. Till slut var jag hemma två timmar senare än förväntat. Sådana här dagar får en att vilja hoppa av skolan. Drömmen hade varit att bo i Örebro och slippa pendla. 

Nu sitter jag i alla fall på tåget på väg till skolan. Fem grader och regn bjuds det på idag:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0