Med solen i ögonen

Det var så vi uttryckte det, en sådan där sommarkväll på ms bränna eller kvarnängen. Då regnet precis slutat falla och solen börjat skina bortom vattnet som speglar silhuetterna av oss. Dina fingrar rör sig nätt över gitarrens strängar och tonerna dansar med den ljuva sommarbrisen. Våra andetag är ett och våra oskyldigt lyckliga leenden blandas med doften av sommar. Det är där vi ska befinna oss igen,  let it rain - Gotthard, nostalgi är vad det kallas.


Idag kom dagen då sportlovet kunde invigas till fullo. Jag och mina tre följdeslagare Emelie, Rubban och Wollan packade våra väskor med korv, huggare, sittunderlag och grilljärn och begav oss ut på älven. Spadarna jobbade och snabbt hade vi fått ihop en fin grillhörna och veden tog eld. Där satt vi i solen, drack varm choklad och pratade om livets festligheter. Artigt hälsade vi på skoteråkare och skidåkare, för det är så man gör i fjällen, det har emelie lärt oss. Solen satte lite färg i ansiktet och just nu skulle en dusch vara aktuell för att bli kvitt röklukten. Men det är en del av hela kakan.

Ikväll är det match med länslaget, men tyvärr hindrar min lunginflammation mig från att delta så jag får agera supporter på läktaren. Funderar på att ta med huligantutan.. ;b

Dagarna framöver är planerade noggrant och känner vi oss rätt lär vi överraska och själva, händelsernas centrum påverkar endast vi. Det som lovas kan är att det blir häpnadsväckande och färgstarkt.

        

jag ger dig inte min morgon och inte min dag, du får nått så mycket bättre
- Du får hela jävla jag!


puss marris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0