stulnadagar och lystnanätter

Jag och cyklar går verligen inte ihop. Min ena cykel blev stulen lagom till skolavslutningen, min andra blev brutalt misshandlad häromdagen. Pakethållarn var groteskt bortkapad, handbromsen låg på backen och cykelstödet var fastsnurrat med bromssladden. Det komiska över det hela var att personen i fråga inte stulit cykeln. Nej, den stod fridfullt och väntade på mig i busskuren nedanför Ica. Idioterlessjagblir.

Äntligen fredag dock! Underbart på jobbet idag, hela gänget for ut och luncha på Symphonie. Riktigt trevligt hade vi det. Paj thai är ett ord att lägga på minnet nästa gång du ska ut och äta. När regnet föll allför mycket fördrevs tiden med ryska filmer och för mycket kortspel. Fick ett mattips dessutom; plättar med ost och sylt. Worth a try?

Satt i mörkret inatt med gitarren i min famn, i andra delen av luren en underbar som försökte förklara noterna till My heart will go on. Det var som musik för örat för halvdöva, för andra oljud som förstärkaren förstärkte ännu mer.

pussmarris


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0