Här ligger ångest och prylar i drivor

Sista dagen på lovet och ångesten tar vid. Långrandiga dagar vid skolbänken är inget man ser framemot och läxorna är sannerligen inte ett plus. Pencillinkuren min avslutades igår men som kompensation har jag kunnat välkomna febern och hostan. Olyckligtvis är det virus så kan inte ens behandla med en ny pencillinkur, vilket innebär en till träningsfri vecka.. Jag har tynat bort, rejält. Mina nyinköpta jeans är alldeles för stora, de hänger och jag kan få av dem utan att knäppa upp knappen. Ingen träning, inga muskler.. : / Nä, inte ett bra slut på ett bra lov.

Gårdagskvällen ägnade Johanna, jag och Sippan åt att vara ute och glida med Andreas som precis fått körkort. När vi kom hem såg jag och Jue Airplane och kunde skratta gott, David Zucker låg bakom produktionen och det förbryllade mig inte. American pie stuk på det hela, bara att det var hämtat från ett annat årtionde.

Johanna och jag passade på att exprimentera, genom att göra precis som Björn Gustavsson snackat om; sodastreamad O'boy. Förväntningarna var höga men besvikelsen sköljde över oss så fort första klunken svalts ner. Nä, sodastreamad O'boy är inget att rekommendera, hade han inte kunnat göra reklam för sodastreamad whisky istället?

Något som höjer graderna lite och ger bikinifrossa är tanken på att jag och Johanna troligtvis ska utomlands nu till våren/försommaren. Två singeltjejer på en solig strand med en drink i handen - kan det bli bättre? Har redan börjat lägga undan pengar och drömma om värmen. Man blir verkligen avtrubbad av kylan här uppe i norr. Over and out.

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0