I ett vinterland..

...För stunden. Utanför faller stora snöflingor ner på gräsmattan och alla tecken på sommar känns just nu längre bort än Bredåker (no offence). Kalla vindar med regn som nästa sekund rasar ner som hagel. Och där står man i sina ballerinaskor bedragen av vädret själv.  När man sedan förbannat sig över sig själv och utlovat att kasta bort sommarjackan mot dunjackan, kikar solen retsamt fram. Ballerinaskorna åker återigen på och där står man tillslut i snöfallet. Gah. 
Jag betar dock en soltia på att riktiga värmen är tillbaka till helgen. Födelsedagsfiranden i maj är verkligen skönare om temperaturen ligger över +20 .


I takt med ljusare nätter blir också tankarna ljusare, om bara alla inlämningsuppgifter blev färre skulle läget vara mer än perfekt. Stress är inte bra, det resumerar pappa varje gång jag övningskör. Nu använder jag det till min fördel med alla mina skoluppgifter och andra stressrelaterade moment här i livet. Tack pappa, klok man det där.


På tal om det kanske man ska ta en sväng med bilen ikväll trots allt!
Ett gott råd är alltså att hålla er inomhus ikväll.

It's okay to lose your pride over someone you love
Don't lose someone you love though over your pride
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0