Jag hatar vintern

Ungefär så kände jag tidigare ikväll, då jag trampandes i en halvmeters snö, försökte ta mig framåt längs cykelvägen i snöovädret. Ett steg framåt kändes som två steg bakåt.
Vintern kändes dock mer positiv då jag och Emelie tog ett vrålåk med deras nya skoter.

Jag har inte haft någon julkänsla alls, då jag känt att julklappar är överskattat och stressen bara är påtaglig. När man var liten ville man ha så många julklappar som möjligt, vad som var i hade ingen större betydelse. Nu vill man bara ha en endaste sak, andra vet inte ens vad de vill ha..
Trots allt detta fick jag lite julstämning då mamma igår hade städat och plockat fram alla julgrejer. Mysfaktorn fann jag då även min bordsgran stod i mitt rum. Det enda som saknades var doften av julbak, men antar att jag själv får ta tag i det om något ska hända..

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0