Långfredag

Av egna erfarenheter brukar dessa långfredagar faktiskt kännas extra långrandiga.
Igår stod skärtorsdag på schemat och den innehöll en slangning av diesel från min
stackars ford. Vet inte om det var mer synd om forden eller pappa? Han svalde
åtminstone en liter diesel. Jag kände mig rätt cool där vi stod på allmänna parkeringen,
trixade med olika slangar, kastade dunkar hit och dit. Lite som pappas gäng på unga dar,
örnäsgansters, ak.a ÖG. Vi fick misstänksamma blickar från folk som passerade och varje
gång gav det en härligt farlig känsla i magen.
Efter slangandet körde vi hem med mercan till Sävast, där väntade semifinalen mellan SAIK
och HV71. Efter två perioder drog vi upp på träffpunkten och hade skotträning i nästan 1,5 timme! Gick bättre än resultatet i semimatchen. Resten av kvällen ägnades åt CHIPS och dip till New moon med syrran. Efter halva filmen började vi spåra totalt (trötthet?) och internskämten började smyga fram. Dessa internskämt innehåller oftast sarkasm och vissa kan vara svåra att förstå för utomstående.
Några av skämten från filmen:

Jag: Jacobs pappa är han fortfarande varulv?
Sanna: hmm, nää?
Jag: vaddå, är han en pensionerad varulv
som lever på pensionspengarna?
(HAHAHAH i typ 15 min)

Mamma: vem är han? en vildgris?(varulv) vad händer?
vad är det där? vad gör han? vavava?
Jag: du är precis som lillebrorsan när han ser film,
frågar nonstop. Vad är det där? vad händer?
Var är jag? Vad heter jag?

(Hahahahaha, syster och jag dör)

Mamma: vem kör den där gula sportbilen?
Jag: en bonde som är på väg till affärn för att köpa mjölk?
Sanna: han har lite bråttom. Va fan trooooru!
(HEhehehehe, vi dör igen)

Så höll vi på med sarkasmen heeela filmen ut!
Efter filmen skulle jag iväg och se film, men någon hade redan somnat så jag
däckade lika snabbt jag med! Nu håller resten av familjen på att packa klart,
sedan bär det av till stugan fredag-söndag!

Hoppas på en repris av denna fastkörning uppe på berget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0