Får nog av tjuvar och banditer!

I vanlig ordning får man bråka för att få tvätta på sin egen tvättid. Idag ställde jag alarmet på 06.55 för att kunna börja tvätta direkt 07.00, då tiden börjar. Nä men vad ser jag då - jo, 2/3 av mina maskiner är det någon annan som tvättar i :D Lycka. Som "tur" var återstod endast 15 min av dennes tvätt så snäll som jag var satte jag mig på en stol och halvsov kvarten. Sedan slängde jag ut tvätten i en korg som jag sparkade iväg mot andra sidan av rummet. När jag 40 min senare kommer tillbaka för att lägga tvätten i torktumlaren - nä då har boven i det hela tagit sig friheten att stoppa in sin tvätt i min torktumlare medan boven harmononiskt hänger upp resten i torkskåpen.

Jag: Det här är MIN torktumlare nu.
Tjuven: va?..
Jag: I'ts MINE. Det är MIN tid.
Tjuven: ah ok.. (tar ut tvätten och går till nästa tumlare) Är det här din?
Jag: Nej, men det är någon annans.
Tjuven: är det din?
Jag. NEJ. men det är fortfarande någon annans.
Jag blir så förbannad! Funderar på att hänga upp någon arg lapp så folk lär sig lite vett och etikett.


Kanske aaaningen, väldigt mycket för grov, men något i den stilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0