Värsta mardrömmen hittills.

Fortfarande ett mysterium varför man vaknar alldeles för tidigt då man är ledig? Klarvaken vid 07.50 satte jag mig vid teven, slog på datorn, pratade med Alexander, kittlade han lite, bara för att ingen annan ska ha det bättre då jag inte kan sova. Vid halv tio somnade jag iaf och drömde nog min värsta mardröm hittills. Så sjukt obehaglig. Jag var besatt av en demon som tog över min kropp, jag åkte upp i taket, väggarna m.m. Det var natt och jag satt och grät av rädsla på sängkanten medan mamma konstaterade att demonen skulle komma tillbaka var 8:e minut. Pappa sa att demoner oftast väntar i 48 timmar innan de slår till, men eftersom jag var så ung hade demonen väntat ute på balkongen i två veckor på mig. Jag sitter och bara väntar på att 8 min ska gå. Plötsligt är det Alexander som ligger i sängen bredvid mig och jag försöker desperat att väcka honom, så att han kan hålla mig vaken. För somnar jag kommer demonen. "Alexander, Alexander, du måste hålla mig vaken. Sätt dig upp och prata med mig så jag inte somnar". Till slut lyckas jag få honom att vakna och även jag håller mig vaken (jag tror såklart att jag är vaken på RIKTIGT, känns så äkta. Jag kliver upp ur sängen och går runt i rummet för att inte somna om så jag kommer till samma dröm igen (ni vet klassikern om man blundar för fort). Då helt plötsligt pekar Alexander under sängen och säger: NU kommer demonen! Precis när jag känner att jag har den i mig vaknar jag av ett ryck och min röst som med nöd och näppe får fram ett: Alexander?!. Då ber jag han prata med mig så jag inte somnar, på riktigt denna gång. USCH och fy.

Nåja, har idag hittills hunnit tvätta och stooorstäda lägenheten! Mycket bra. Är i princip klar nu. Dock ska jag börja cykla mot andra sidan stan nu, Alle bjuder på middag idag. Sedan träning 18.30-20.00 följt av hockeyn, Luleå mot AIK. Ha en bra fortsatt dag! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0