Tur i Oturen

Morgonen skulle börjat med ett simpass 10.00. Men när jag och Nina entrar Eddahallen får vi veta att dem öppnar först 14.00 idag pga personalutbildning. Besvikna bestämmer vi oss för att istället gymma 14.00 direkt då de öppnar. Under min s.k.a. håltimme bestämmer jag mig för att röja upp här i lägenheten. Flyttlådor, skräp, grejer ingen vet vad det är och disk i mängder. Det sistnämnda bestämmer jag mig för att ta tag i. Ett vattenglas straffar mig utav någon okänd anledning, flyger ur mitt grepp, landar i diskhon och olyckan är ett faktum. Blodet rinner i mängder och efter ett blodigt samtal till mamma åker jag snabbt till Erikslid vårdcentral, för att få ett "lim-påster", dvs det som limmar ihop köttsår. Jag kliver in med två fingrar inlindade i toapapper och blodiga händer och förklarar att jag skulle behöva plåster och ev. kolla om det är kvar glas i fingret. Respons från andra sidan disken: jaha. personnummer? Mariana? 100 kr tack. Och det är lunch nu så du får sätta dig och vänta. Tack och bock. Dock var sjuksköterskan jättesnäll och hjälpsam som kom efter en halvtimme!

Men nu innebär det att jag och Nina tränar halv tre istället! En härligt start på dagen med andra ord. Och angående rubriken till detta inlägg. Jag har INTE hittat turen i oturen än. Uppdaterar om jag gör det! Pusshejs.

Lite blodspår. Resten hamnade ner i handfatet.
Brottsplatsen

Efter lite plåster och fix. Har lärt mig att det blöder i sinne från en fingertopp.
Och att jag nog tar en paus i diskandet. På obestämd tid.


Kommentarer
Postat av: A black söööul

HAHHA Lennart-fingerrr!

2011-05-05 @ 13:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0