Dagens Tre

1. En nysning har suttit fast i min nästa sedan fredag 07.00 och vägrat komma ut. Blev desperat och gick på Pelles huskur och snortade upp grovsnus i näsan. Den enda som nös av det var Pelle själv. Denna lördags morgon gick jag runt och plockade undan kläder. Jag hör hur Alle hojtar "prosit!" från vardagsrummet. "Taack!" ropar jag tillbaka. Två minuter senare: JAG NÖÖÖS JU! WOHO! Det märkte jag knappt.

2. Under min och Alles gofrulle ska jag bara byta plats på maten jag har i munnen genom att flytta brödslaffsorna med oboyen. Då sprutar det istället ut dryck över H&Ms nya katalog helt utan förvarning.

3. Jag tycker tidigare på dan att det luktar skumt från skafferiet när jag gör min dagliga check. Nu på kvällen efter fikat utmanar jag skafferiet och ja, där ligger en kvarglömd kantbit i en plastpåse. Jag öppnar och får se en mörkgrön fralla med lite gul kulör - samtidigt som ett rökmoln tvingar sig ut ur påsen. För att slippa förgiftning kastar vi snabbt in mackan i en stor svart sopsäck och hoppas på det bästa.

Om mackan hade jämförts med badtaste, då hade den nog sett ut så här:


Då vet ni. Fast Amanda är söt ändå!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0