Grillväder

Grill och skridskopremiär ute på isen lördagen till ära. Vi var ett skönt gäng på åtta som grillade korv, pinnbröd, drack varm choklad och åt godsaker. En av oss var tyvärr tvungen att vika ner sig då denne legat halvt över ett eget bord, kämpandes mot illamående och kallsvettningar. Samtidigt står ett gäng sörlänningar och stirrar ut stackarn och kastar samtidigt ur sig kommentarer (för att själva verka riktigt hippa). "Asså shit, hon måste ju vara sjukt bakis!" "Ja, hon måste ju druckit som ett svin igår". Hon som "festat" som ett svin var ingen annan än min syster! Efter att ha lett henne upp till bilen svarade jag aningen för högt till brudarna "hon vet inte vad som hände, hon mår skitdåligt och kallsvettas. Mamma kom och hämtade henne. Men hon är INTE bakis som vissa verkar tro. Haha, jag tror sörlänningarna kände sig träffade ;-) Efter att de stirrat färdigt på oss gled dem iväg längs isen. 

Nåja, efter två härliga timmar ute i solen fick vi till slut vika ner oss vi också. Några tår för mycket var isfrusna och lukten av grillat hår blev för mycket.




Mannen på ena bilden lånade generöst ut både grillpinnar och sin kniv till korven vår. Jag: vi är nog lite orutinerade gällande det här! Han: aa, det verkar så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0