Isbanan

För en liten stund sen gjorde jag och Alexander vår premiär för i år på isbanan. Vädret var verkligen inte på vår sida, men vad gör man inte för att bota lite rastlöshet? Förta biten gick bra men så fort vi tagit oss runt udden brakade helvetet lös. Kulingvindar piskade i ansiktet och försökte få omkull oss. Vi gick baklänges och bakade in oss i halsdukar och mössor. Ja, vi till och med blundade sista biten! Behöver jag ens tillägga att vi var dem enda som promenerade?

När vi trodde vi överlevt stråket stötte vi på en slutlig utmaning. Precis innan land såg vi stora vattenfläckar och fotspår fyllda med vatten. Alexander tog ett steg framåt men fotspåret fylldes direkt. Då plockade jag fram mina överlevnadskunskaper och krälade mig sista biten iland. We made it!



Och sekunden efteråt halkade jag..

Nu är vi väderbitna, pigga och glada. Just tryckt årets godaste räkpasta och nu blir det tvmys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0