Incident #3

Jag har ju glömt att nämna den lilla incidenten i måndags efter träningen, då lilla forden vägrade att starta. Jag, Jonsson, Pelle och Amanda stannade ofrivilligt en timme extra utanför pontus för att desperat försöka återuppliva fanskapet (egentligen menar jag inte fanskapet, men i stundens hetta känns det nödvändigt). Det hela slutade med att vi fick lämna bilen och istället fick Alle och en från jobbet bogsera den till Bilfrakts garage. Felet= kondens i tanken pga för lite bensin=ispropp! Alltså har jag lärt mig att speciellt i gamla bilar ska man helst ha mer än halva tanken för att undvika isproppar. Efter att den tankats upp och fått i sig lite t-röd startade den som aldrig förr. Tack Pelle och Amanda som hjälpte! Och till Jonsson som inte hade så mycket till val ;-)

 

Nu till det roliga. Igår for jag och Jenny och körde ett mage/ryggpass på helex. Bra jobbat! Mindre bra jobbat var att jag bröt sönder nyckeln när jag parkerade. Den var ju redan skev sedan en tidigare incident, men nu orkade den helt enkelt inte. Jenny skjutsade hem mig, vi plockade upp Alle och reservnyckeln. Nu gäller det att uppsöka närmaste låssmed innan reserven ryker.

 

Ikväll är vi träningslediga, vilket för min del innebär mys, hockey och packa ner i flyttlådor!


Jag var nära att halsa denna dryck då bilen vägrade vakna till liv. Men bara nästan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0