Sämst morgon

Vaknade och såg till min förskräckelse att termometern visade -2 grader. Hade såklart inga vantar att snöra på mig under promenaden med Rex. Skulle släppa av Rex hos mamma och pappa innan jobbet- insåg att jag glömt deras nyckel hemma. Snörde in honom i bilen igen och tog med honom till jobbet. Insåg att jag glömt frukostpåsen i köket. Ringer mamma men får inget svar. Mamma ringer upp men min telefon vägrar att koppla upp samtalet. Kastar mobilen i golvet och håller tillbaka tårarna. Väntar in mamma på jobbparkeringen och lastar sedan över Rex i hennes bil. Kommer till jobbet ashungrig och frusen. TOPPENJÄVLAKANONTISDAG.
 
Slutar i alla fall med att Lasse och jag köper varsin baguette och jag känner att livslusten sakta kommer tillbaka. Tack för mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0