valborg

Den firades i umestaden.

Vi åkte vid 13.30 från Sävast, anlände till Umeå vid 17 tiden.
Kastade in packningen i lägenheten, där vi möttes av Thore och Sorsa,
kul att se er igen! Lika fort som vi anlände, drog vi också vidare till centrum,
för inhandling av alkhol och värktabletter.
På apoteket:
Johanna: vad ska vi ta, panodil eller alvedon?
Jag: Panodil, helt klart. Funkar bättre ihop med alkohol.
Apotekarn "tanten" som suttit på huk vid hyllor bredvid:
NEEEJ NEEJ NEJ! du får ALDRIG blanda det!....
Jag: oops.

När förfesten barkade mot sitt slut promenerade vi in till stan,
det stod mellan Corona eller X3m, slutade med ingetdera för mig
och Emelie. Vi möttes upp av Kim och Fredrik och det slutade med att E
och jag tog en taxi till Kim och de cyklade efter oss. Alltså ingen fest, utan
direkt på efterfesten! Vi fyra sov i ett stort tomt hus i ett av umedalens fina
kvarter.

Roliga kommentarer under sällskapsspelet "med andra ord"  på sorsas/thores balkong;
Thore till Mimmi: MORD PÅ ENGELSKA!
Mimmi: MURDER!
Vi kollar på brickan och det står: Mordor

Marri till Emelie: Inte ja, men det andra.
Emelie: Nej!
Marri: JA, fast med mer brytning.
Emelie: NAEJ?!
Marri: JA! Så mitt ex?
Emelie: -rabblar upp alla ex-
Marri: Den första!
Emelie: Robin?
Marri: Ja men inte sista bokstaven. Så tillsammans med det första ordet!
Emelie: NAEJ-ROBI?
Marri: JAAA! Ordet var Nairobi (Kenyas huvudstad)

Vid 18.30 tiden på fredag började vi bilfärden hemåt, vid 23 var vi tillbaka i Boden..
Åh vad man önskar att man bodde i Umeå!


puss marran

Kommentarer
Postat av: Jue

Du har kopierat från min blogg ..................

2009-05-03 @ 21:12:47
URL: http://juehanna.blogg.se/
Postat av: Putte

HAHHAHAHHAHAHA JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR! Marri ditt pucko ;D

2009-05-04 @ 10:26:19
URL: http://lillamias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0