SM-finalshelgen

Krym hälg! Vi anlände med bilen till Stockholm vid 23-24 tiden, lämnade vår packning på comfort hotel vid world trade center och mötte upp Johanna som yrade i natten, ensam. Hon tog med oss till deras boende, city backpackers några hundra meter från hotellet. Vi somnade nån gång efter 03, men schweizarna började dropa in en efter en ända fram till 06 på morgonen. Blev inte mycket sömn den natten, men vi hade aldrig vart piggare när klockan ringde 08.30, redo för shopping. Vi plankade frukost på comfort hotel, rutin! Efter shoppingen blev det Globen för innebandyfinalerna. Efter matchen var jag stolt att bära min Storvreta halvsduk, då dem tog SM-guldet! Efteråt var allt stress; fixa mat, åka till hotellet och hämta packning, checka in på vårt vandrarhem, sminka och fixa -> förfest på city backpackers med Johanna och scheweizarna. Jag är fortfarande lika förvånad över hur mycket alkohol vissa av dem tål. 90/10 drinkar sveptes. Vi brudar tog taxi till Annexet och där festades, dracks och dansades det med okända och välkända ansikten. Grymt bra kväll! Efter 04 någon gång började folket dropa in på vandrarhemmet, där Emelie och jag sov igen, trots eget boende. Mysigt med dålig tysk electromusik på morgonkvisten.

Dagen efteråt har man mått bättre. Det blev en flera timmars powernap på city backpackers, alla slumrade till. Det var även då Johanna kom på uttrycket "powerfuckin". Kvällen tillbringades på hotellet Sheraton, måste vara ett av stans finaste och dyraste hotell, näst efter Grand såklart. Vi lånade Jiggy-jigg's hotellrum och spenderade kvällen där. Efter 24 någongång började vi gå tillbaka mot backpackers och schweizarna anslöt redan då, då Café Opera hade sugit. Vi sov där ännu en gång.

Måndagen bestod av mer shopping och gemensam lunch, därefter blev det att boka tågbiljetter då vårt flyg inte skulle gå.. Tåget skulle gå 18.10, vilket innebar att vi inte hann fara upp till deras nya hotell. Ett sms skickades från min mobil, två sekunder senare dog batteriet. På centralstationen lånade jag Emelies mobil och ett sms trillade in. Lycka, och vi försökte stressat svara på smset, för att det skulle hinnas med ett hejdå på plats. Plötsligt ser jag ett välkänt ansikte i ögonvrån och där står han. Det blev ett smått sorgligt hejdå på perrongen, likt en typisk amerikansk film. Ett löfte att om jag kommer till Schweiz ska jag få lära mig hur man festar mer än en gång i veckan!
Tågresan var lång, men vi sov ändå bra. Kul att Tess varit på samma tåg, en vagn ifrån oss utan att vi visste..! Haha.

Visar helgen i lite bilder, dock har Johanna dem bättre.

Crashing the party ;-)

David och häng på Sheraton ;-) notera naked Johanna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0