Middagsbjudning med en purjolök

Ska bjuda Alexander på lite hemlagat, men en purjolök vill sätta käppar i hjulet för mig.

13.02 Jag: hur rensar man en purjolök?.. jag försökte googla det men t.o.m. google verkar tycka att det är uppenbart hur man gör.

13.05 Amanda: haha. tror man tar bort yttersta skalet. eller så skär man bort roten och bara sköljer? dont know

13:06 Jag: haha omg. måste ringa ett pinig samtal till mamman där

13.10 Amanda: haha. röstar på att ta bort yttersta och sköra bort roten. kan då icket bli fel 

13:14 Jag: alltså man äter inte skaftet? utan själva "grönfransarna"? hihi

13:14 Amanda: jooo du ätet skaftet!! haha

13:14 Jag: hahaha

13:15 Amanda: ät det mellan roten och fransarna

13:16 Jag: okej. roten är typ det sista på gurkan?

13.16 Amanda: jaa det skäggfjuniga på "undersidan" hahah

13:17 Jag: haha alltså detta spårar. ska leta fram skäggfjunet!

13:18 Amanda: men det enda brunfärgade!? på andra änden. tvärtemot där fransarna sitter?!

13:20 Jag: så man äter bara det mellan bruna och fransarna? fransarna ska inte ätas?

13:22 Amanda: jag skulle inte äta dom, men vad vet jag? :OO




Roligare att laga mat då kylen är proppad;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0